Για μία πτήση χωρίς απρόοπτα

Γενικές οδηγίες για τους αμύητους

Ήρθε η ώρα να κάνετε το ταξίδι που πάντα ονειρευόσασταν αλλά δεν νιώθετε και ιδιαίτερα άνετα όταν σκέφτεστε ότι θα πετάξετε με αεροπλάνο για πρώτη φορά… ή τέλος πάντων δεν είστε και από τους πιο εξοικειωμένους με τις αεροπορικές μεταφορές…

Δεν χρειάζεται να ανησυχείτε… εδώ θα βρείτε κάποιες βασικές απαντήσεις σε θέματα που μπορεί να σας απασχολούν για την πτήση σας. Αν πάλι σας όλα αυτά σας φαίνονται πολύ βασικά, σύντομα θα βρείτε απαντήσεις και στις πιο εξειδικευμένες ερωτήσεις σας μέσα από το Travel For All.

Καλή πτήση...

 

 

Είμαι ασφαλής όταν πετάω;

Το αεροσκάφος είναι στατιστικά το πιο ασφαλές μέσο μεταφοράς. Το ιπτάμενο προσωπικό καμπίνας και θαλάμου διακυβέρνησης είναι εκπαιδευμένο να αντιμετωπίσει οποιαδήποτε περιστατικά έκτακτης ανάγκης που ίσως συμβούν σε επιβάτες ή στο ίδιο το αεροσκάφος.

 

Πώς να αποφύγω τη θρόμβωση;

Σπάνια αντιμετωπίζεται τέτοιο φαινόμενο σε επιβάτες, παρόλα αυτά, συνίσταται σε μεγάλης διάρκειας πτήσεις να σηκώνεστε τακτικά και να κινείτε τους μύες σας ακόμα και ενώ κάθεστε.

 

Μάθετε να διαβάζετε το αεροπορικό σας εισιτήριο

Το αεροπορικό σας εισιτήριο, εκτός από το όνομά σας, τις λεπτομέρειες του αεροπορικού σας ταξιδιού και τη τιμή του, περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και κανονισμούς που πρέπει να γνωρίζετε όταν πρόκειται να ταξιδέψετε αεροπορικώς. Αναφέρει τους διεθνείς κανονισμούς μεταφοράς και τις υποχρεώσεις-ευθύνες που έχει η αεροπορική εταιρία απέναντί σας σχετικά με την ασφαλή μεταφορά τόσο του εαυτού σας όσο και των αποσκευών σας, δεδομένου ότι κάθε φορά που αγοράζετε ένα εισιτήριο αυτομάτως υπογράφετε ένα ‘συμβόλαιο’ με τη αεροπορική σας εταιρία. Επίσης αναφέρεται αναλυτικά τι απαγορεύετε να μεταφέρετε στις αποσκευές σας και εντός της καμπίνας του αεροσκάφους.

 

Τι απαγορεύεται να μεταφέρω;

Για λόγους ασφαλείας απαγορεύεται να μεταφέρετε στις αποσκευές σας τα παρακάτω:

 

Αέρια υπό πίεση όπως βουτάνιο και οξυγόνο

Διαβρωτικά-Οξειδωτικά υλικάόπως οξέα, αλκάλια, υδράργυρο υγρά μπαταρίας, χλώριο

Εκρηκτικά υλικάόπως πυρομαχικά, φωτοβολίδες, βεγγαλικά

Εύφλεκτα υλικάόπως υγρό για πλήρωση αναπτήρων, σπίρτα, μπογιές-χρώματα

Ραδιενεργά Υλικά

Βαλίτσες-Χαρτοφύλακες με συναγερμό

Δηλητήρια και ζώντες οργανισμούς με τη μορφή ιών

Άλλα υλικά όπως μαγνήτες, εντομοκτόνα και οποιαδήποτε ουσία που μπορεί να προκαλέσει ερεθισμό

Βέβαια, εφόσον είναι απαραίτητο να μεταφέρετε κάτι από τα παραπάνω, τότε θα πρέπει να επικοινωνήσετε με το τμήμα εμπορευμάτων της εταιρίας διότι πρέπει να ακολουθηθούν ειδικές διαδικασίες για τη μεταφορά τους και να μεταχειριστούν ως επικίνδυνο υλικό εντός ειδικής συσκευασίας.

Φάρμακα και καλλυντικά μπορούν να μεταφερθούν σε μικρές ποσότητες.

 

Τι πρέπει να φοράω…
Σε γενικές γραμμές, δεν υπάρχει συγκεκριμένος κώδικας ένδυσης, αλλά πρέπει να είστε ευπρεπώς ντυμένοι και η συμπεριφορά σας να είναι κόσμια, ειδικά αν πετάτε σε επιχειρηματική ή πρώτη θέση. Οι αεροπορικές εταιρίες έχουν το δικαίωμα να αρνηθούν την επιβίβαση σε άτομα που βρίσκονται κάτω από τη επήρεια αλκοόλ ή άλλων ουσιών και η συμπεριφορά τους μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Αν το αεροπορικό σας ταξίδι είναι μεγάλο, τότε φροντίστε να φοράτε άνετα ρούχα, κατά προτίμηση βαμβακερά, και ιδιαίτερα να φοράτε άνετα παπούτσια. Συνήθως, παρατηρείται διόγκωση των κάτω άκρων εξαιτίας της μεταβολής ύψους και ατμοσφαιρικής πίεσης.


Έχασα τις αποσκευές μου! Τί να κάνω;
Εάν οι αποσκευές σας δεν εμφανιστούν στον ιμάντα του αεροδρομίου μετά την άφιξή σας, τότε πρέπει να επικοινωνήσετε με το αρμόδιο γραφείο Lost and Found της αεροπορικής εταιρίας που σας μετέφερε. Ο υπάλληλος θα σας ζητήσει το εισιτήριό σας, όπου εκεί έχουν επικολληθεί τα αποκόμματα των ετικετών που οι αεροπορικές εταιρίες επικολλούν στις αποσκευές σας πριν τη παράδοσή τους στον έλεγχο εισιτηρίων-αποσκευών. Θα δώσετε μια λεπτομερή περιγραφή της αποσκευής σας και θα λάβετε ένα αντίγραφο της αναφοράς απώλειας. Η εταιρία θα αναλάβει την ανεύρεση της και εφόσον αυτό δεν είναι εφικτό εντός των προβλεπόμενων χρονικών ορίων, θα αποζημιωθείτε.


Καταστράφηκε η αποσκευή μου! Τι να κάνω;
Και σε αυτή τη περίπτωση πρέπει να επικοινωνήσετε με το αρμόδιο γραφείο της αεροπορική σας εταιρίας στη αίθουσα αφίξεων πριν από το τελωνειακό έλεγχο. Εκεί, θα αναφέρετε τη ζημία που έχει υποστεί η αποσκευή σας και η εταιρία θα αναλάβει ή να την επισκευάσει ή να σας αποζημιώσει. Προσοχή όμως! Αν η αποσκευή σας είχα ζημία πριν από τη παράδοσή της στην εταιρία, τότε αυτό καταγράφεται και η εταιρία απαλλάσσεται από οποιαδήποτε ευθύνη της ζητηθεί μετά.


Τις συμβουλές έδωσε για τους αναγνώστες του Travel For All η σχολή Airline Services Training (AST) που ειδικεύεται στην εκπαίδευση σε θέματα αερομεταφορών και τουριστικών γραφείων.
Πληροφορίες: Κωνσταντίνος Χατζηγεωργίου, Διευθυντής Σπουδών, Τηλ: 010 9249518/9, Fax: 9213028
E-mail: staff@ast.gr,
www.ast.gr


Αεροπορική Ασφάλιση…
Σύμφωνα με τους κανονισμούς για την ευθύνη των αεροπορικών εταιριών σε επιβάτες και αποσκευές, δικαιούστε αποζημίωση σε περίπτωση τραυματισμού, θανάτου και απώλειας αποσκευών. Ορισμένες εταιρίες προσφέρουν επιπλέον κάλυψη για μεταφορά αντικειμένων αξίας, μέχρι ενός ποσού. Αν επιθυμείτε επιπλέον ασφάλιση τότε θα πρέπει να επικοινωνήσετε με την ασφαλιστική σας εταιρία.


Έλεγχοι στα αεροδρόμια
Τα αεροδρόμια πληρούν υψηλές προδιαγραφές ασφάλειας και τόσο οι αποσκευές όσο και οι επιβάτες (και τα ταξιδιωτικά τους έγγραφα: διαβατήρια, βίζα, εμβολιασμοί) ελέγχονται σχολαστικά. Οι έλεγχοι διεξάγονται και από αεροπορικές εταιρίες και από στις αστυνομικές αρχές του αεροδρομίου. Υπάρχουν έλεγχοι κατά την αναχώρηση και την άφιξη. Οι διαδικασίες διαφέρουν και εξαρτώνται κυρίως από το προορισμό του επιβάτη.


Από τι εξαρτάται το κόστος του εισιτηρίου μου;
Ειδικά για την οικονομική θέση θα πρέπει να γνωρίζετε ότι οι αεροπορικές εταιρίες πωλούν διαφορετικές κατηγόριες ναύλων με διαφορετική τιμή. Μπορεί δηλαδή ο επιβάτης που κάθεται δίπλα σας να έχει πληρώσει σημαντικά περισσότερα ή λιγότερα χρήματα από εσάς ακόμα και αν οι ημερομηνίες του ταξιδιού σας συμπίπτουν! Γενικά, η τιμή ενός ναύλου, εκτός από αυτούς που δικαιούνται μειωμένο εισιτήριο, εξαρτάται από το πόσο νωρίς κάνατε τη κράτησή σας και αγοράσατε το εισιτήριο σας, διότι οι φθηνοί ναύλοι πωλούνται σε περιορισμένο αριθμό. Επίσης, η τιμή του εισιτηρίου σας εξαρτάται και από το κατά πόσο οι ημερομηνίες (εποχικότητα) του ταξιδιού σας και ο χρόνος παραμονής σας στο προορισμό σας, συμπίπτει με τους κανονισμούς αγοράς του ναύλου. Δηλαδή, αν προκειμένου να αγοράσετε φθηνό εισιτήριο είναι απαραίτητο να μείνετε 7 μέρες στο προορισμό σας αλλά εσείς μένετε 4, τότε δεν μπορείτε να το αγοράσετε και θα πληρώσετε συνεπώς ακριβότερη τιμή, δηλαδή ανώτερη και ακριβότερη κατηγορία ναύλου.


Έχασα το εισιτήριό μου, τι να κάνω;
Σε αυτή τη περίπτωση θα πρέπει να πάτε στα γραφεία της εταιρίας με τη ταυτότητα ή το διαβατήριό σας. Η εταιρία θα βρει τη κράτησή σας και θα σας εκδώσει νέο, συνήθως με κάποια μικρή χρέωση.


Ακυρώθηκε η πτήση μου ή έχασα την ανταπόκρισή μου…
Στη περίπτωση αυτή, η αεροπορική εταιρία θα αναλάβει να σας πάει στο προορισμό σας μέσω κάποιας άλλης επόμενης πτήσης της ή αν δεν είναι εφικτό μέσω άλλης εταιρίας ή αν βρίσκεστε εκτός τόπου διαμονής θα αναλάβει να πληρώσει όλα τα έξοδα διαμονής σας μέχρι την αναχώρησή για το προορισμό σας. Αν όμως εσείς ευθύνεστε τότε δυστυχώς η αεροπορική εταιρία δεν έχει καμία υποχρέωση να σας εξυπηρετήσει.


Θέλω να αλλάξω τη πτήση μου ή να ακυρώσω το εισιτήριό μου
Επικοινωνήστε με την αεροπορική σας εταιρία για αλλαγές πτήσης και με την εταιρία ή το πράκτορά σας για ακυρώσεις εισιτηρίων, αναλόγως ποιος σας το εξέδωσε. Και οι δυο περιπτώσεις είναι δυνατές εφόσον το επιτρέπει ο κανονισμός του εισιτηρίου που έχετε αγοράσει. Όσο πιο ακριβό είναι ένα εισιτήριο, τόσο μεγαλύτερη ευελιξία υπάρχει για αλλαγές πτήσεων, δρομολογίου ή οριστικής ακύρωσης και επιστροφής χρημάτων.


Πως μπορώ να επωφεληθώ από τα προγράμματα μιλίων των αεροπορικών εταιριών;
Εφόσον πετάτε συχνά με κάποια εταιρία, τότε το όφελός σας είναι μεγάλο. Αρχικά θα συμπληρώσετε μία αίτηση και η εταιρία θα σας δώσει μια κάρτα μέλους με το όνομα σας και ένα αριθμό. Ο αριθμός αυτός θα πρέπει να δίνεται κάθε φορά που κάνετε κράτηση και πετάτε. Κάθε φορά που πετάτε, ανάλογα με τη απόσταση, η εταιρία σας πιστώνει με μίλια. Όταν συμπληρώσετε τον απαιτούμενο αριθμό, μπορείτε να ανταλλάξετε τα μίλια σας με δωρεάν υπηρεσίες που προσφέρει η αεροπορική εταιρία (δωρεάν αναβαθμίσεις θέσεων, αερ. εισιτήρια) και οι συνεργαζόμενες με αυτή εταιρίες, όπως ξενοδοχεία, εταιρίες ενοικ. αυτοκινήτων και άλλες.

Σχόλια χρηστών

Ειδήσεις

Εκδηλώσεις

Στήλες

Τουριστικά γραφεία

Top 10

  1. Ευρώπη το είδαν 19907 επισκέπτες
  2. Μαλδίβες το είδαν 18407 επισκέπτες
  3. Ιταλία το είδαν 17343 επισκέπτες
  4. Αφρική το είδαν 17046 επισκέπτες
  5. Μαδρίτη το είδαν 16919 επισκέπτες
  6. Εύβοια και Βόρειες Σποράδες το είδαν 16869 επισκέπτες
  7. Δωδεκάνησα το είδαν 16663 επισκέπτες
  8. Αμερική το είδαν 16652 επισκέπτες
  9. Στερεά Ελλάδα το είδαν 16332 επισκέπτες
  10. Κυκλάδες το είδαν 16184 επισκέπτες
  1. για... γκρουπ! το είδαν 26692 επισκέπτες
  2. για... οικογενειάρχες! το είδαν 26493 επισκέπτες
  3. για... μεμονωμένους! το είδαν 25129 επισκέπτες
  4. για... φυσιολάτρες! το είδαν 24742 επισκέπτες
  5. για... ιστορία και πολιτισμό! το είδαν 24716 επισκέπτες
  6. για... φιλομαθείς! το είδαν 24037 επισκέπτες
  7. για... μικρές τσέπες! το είδαν 23744 επισκέπτες
  8. για... νεόνυμφους! το είδαν 23040 επισκέπτες
  9. για... δραστήριους! το είδαν 22508 επισκέπτες
  10. για... μικρά και μεγάλα παιδιά! το είδαν 21975 επισκέπτες

Facebook

Συμβουλές

Γνωρίζετε ότι...

Κατά μέσο όρο, απολαμβάνουμε 250 ημέρες ηλιοφάνειας τον χρόνο. Αυτό αντιστοιχεί σε 3.000 αξιοζήλευτες ώρες ήλιου ετησίως
Προσθέστε την επιχείρησή σας