Δικαιώματα καταναλωτών – Ταξιδεύοντας με πλοίο

Οι κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες στη χώρα μας σήμερα είναι ιδιαίτερα δύσκολες για όλους. Ωστόσο πολλοί από εμάς ίσως καταφέρουμε να κάνουμε ολιγοήμερες διακοπές στο τόπο καταγωγής μας ή κάπου αλλού. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι έχουμε δικαιώματα. Πρέπει λοιπόν να τα γνωρίζουμε και να τα διεκδικούμε. Η ΕΚΠΟΙΖΩ υπενθυμίζει στους καταναλωτές τα βασικά δικαιώματά μας όταν ταξιδεύουμε με πλοίο:

Ακύρωση/Τροποποίηση του εισιτηρίου από τον επιβάτη

Ακύρωση Εισιτηρίου
Εάν θέλετε να ακυρώσετε το εισιτήριο σας, πριν κάνετε το ταξίδι σας, τότε δικαιούστε την επιστροφή κάποιου ποσού από την αρχική τιμή, ανάλογα με το χρόνο ακύρωσης.

Προσοχή!
- Σας επιστρέφεται όλο το ποσό του εισιτηρίου (τόσο οι κρατήσεις, όσο και ο ΦΠΑ).
- Εάν δεν ταξιδέψετε λόγω δική σας ευθύνης, χάνετε το εισιτήριο.

Τροποποίηση του εισιτηρίου
Μπορείτε να τροποποιήσετε το εισιτήριό σας (π.χ. αλλαγή ημερομηνίας ταξιδιού) έως και 48 ώρες πριν από την προγραμματισμένη αναχώρηση, εφόσον υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις για άλλη ημερομηνία. Εάν το νέο εισιτήριο είναι φθηνότερο από το αρχικό, ΔΕΝ δικαιούστε επιστροφή της διαφοράς.

Ακύρωση ταξιδιού

Με υπαιτιότητα της εταιρείας
Εάν ακυρωθεί το δρομολόγιο σας από την εταιρεία, τότε δικαιούστε αποζημίωση ή άλλες αντίστοιχες παροχές κατ' επιλογή σας εφόσον:
- Δεν ενημερωθήκατε 1 εβδομάδα πριν από την προγραμματισμένη αναχώρηση του ακυρωθέντος δρομολογίου ή
- Δεν ενημερωθήκατε τουλάχιστον 12 ώρες πριν από την προγραμματισμένη αναχώρηση και δεν προωθηθήκατε με άλλο μέσο στον προορισμό σας εντός 12 ωρών από την προγραμματισμένη αναχώρηση του ακυρωθέντος δρομολογίου.

Λόγω βλάβης ή ζημίας του πλοίου
Εάν ακυρωθεί το δρομολόγιο σας λόγω βλάβης του πλοίου, δικαιούστε:
- Εάν ενημερωθείτε εγκαίρως και εφόσον συμφωνήσετε να πάτε στον προορισμό σας με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας εντός 24 ωρών ή
- Να υπαναχωρήσετε και να σας επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου ή 
- Εφόσον δεν επιλέξετε να πάτε στον προορισμό σας ή δεν υπαναχωρήσετε, δικαιούστε δωρεάν διατροφή και διαμονή στο πλοίο ή σε ξενοδοχείο, εφόσον είναι αναγκαία η διανυκτέρευση.
- Χρηματική αποζημίωση διπλάσια της τιμής του εισιτηρίου εφόσον με ευθύνη της εταιρείας δεν πήγατε στον προορισμό σας εντός 24 ωρών.

Καθυστέρηση του πλοίου

Καθυστέρηση Αναχώρησης
Σε περίπτωση καθυστέρησης αναχώρησης του πλοίου για πάνω από 90 λεπτά από την προγραμματισμένη ώρα, λόγω ευθύνης της εταιρείας, τότε δικαιούστε:
- Να μην ταξιδέψετε με αυτό το πλοίο και να σας επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου, τόσο του επιβάτη όσο και του οχήματος εάν υπάρχει ή
- Να σας παρασχεθεί δωρεάν διατροφή και διαμονή μέχρι να αναχωρήσει το πλοίο.
- Αποζημίωση 25%-50% επί της τιμής του εισιτηρίου ανάλογα με το χρόνο καθυστέρησης.
- Αποζημίωση διπλάσια της τιμής εισιτηρίου επιβάτη/οχήματος καθώς, εάν με υπαιτιότητα της εταιρείας δεν φτάσετε στον προορισμό σας εντός 24 ωρών από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης.

Καθυστέρηση κατά την διάρκεια του ταξιδιού
Εάν, λόγω βλάβης/ζημιάς του πλοίου ή ευθύνης της εταιρείας έχετε καθυστέρηση κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, δικαιούστε:
- Να διακόψετε το ταξίδι σας και να σας επιστραφεί η τιμή του εισιτηρίου που αναλογεί για το υπόλοιπο της διαδρομής ή
- Να συνεχίσετε το ταξίδι σας και να λάβετε αποζημίωση 25%-50% επί της τιμής του εισιτηρίου ανάλογα με το χρόνο καθυστέρησης.

Διακοπή του ταξιδιού
Εάν διακοπεί το ταξίδι σε ενδιάμεσο λιμάνι εξαιτίας βλάβης του πλοίου και εφόσον δεν προωθηθήκατε στον προορισμό σας και δεν ασκήσατε το δικαίωμα υπαναχώρησης, δικαιούστε:
- Δωρεάν τροφή και διαμονή, καθ’ όλο το χρόνο αναμονής σας μέχρι τη συνέχιση του ταξιδιού ή
- Αποζημίωση διπλάσια της τιμής του εισιτηρίου ή άλλη αντίστοιχη παροχή μετά από συμφωνία με την εταιρεία.

Απώλεια πλοίου Ανταπόκρισης
Εάν καθυστερήσει ή ματαιωθεί το ταξίδι και χάσετε την ανταπόκριση για τη συνέχιση του ταξιδιού σας, δικαιούστε:
- να πάτε με τον προσφορότερο τρόπο στον τελικό προορισμό σας με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας, αφού πρώτα έχετε ενημερώσει την εταιρεία για την ανταπόκρισή σας.
- Δωρεάν διατροφή και διαμονή στο λιμάνι της ανταπόκρισης, με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας, όταν αναγκάζεστε να αναχωρήσετε την επόμενη ημέρα.

Έκπτωση στα εισιτήρια

Έκπτωση στα εισιτήρια δικαιούνται οι:

Κυλικεία

Τα κυλικεία των πλοίων, υποχρεούνται να παρέχουν τα παρακάτω είδη σε καθορισμένες ανώτατες τιμές και να έχουν αναρτήσει σε εμφανές μέρος τον τιμοκατάλογο:

Οι παραπάνω τιμές περιλαμβάνουν ΦΠΑ.

Ισχύουν μόνο σε περιπτώσεις όρθιων πελατών και τα κυλικεία υποχρεούνται να αναγράφουν: “Για όρθιους πελάτες διατίθενται εμφιαλωμένα νερά, σάντουιτς, τοστ, καφέδες και τσάι σε ελεγχόμενες τιμές”.
Δεν ισχύουν για το κυλικείο των επιβατών Α' θέσης.
Οι τιμές είναι διαφορετικές για τους χώρους με καθήμενους πελάτες, καθώς τους παρέχονται και άλλες υπηρεσίες. Η τιμή του καφέ δεν διαφέρει αν προστεθεί γάλα.

 

Που μπορείτε να απευθυνθείτε για να υποβάλετε παράπονα-καταγγελία
Για περισσότερες πληροφορίες και για καταγγελίες οι επιβάτες μπορούν να απευθύνονται στις κατά τόπους Λιμενικές Αρχές, στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και στην ΕΚΠΟΙΖΩ.

Επιπλέον στην ιστοσελίδα της ΕΚΠΟΙΖΩ (www.ekpizo.gr) υπάρχουν υποδείγματα καταγγελιών για τα παραπάνω ζητήματα.

- ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΑ: Πειραιά: 2104102269 , Ραφήνας: 22940 22492, Λαυρίου: 22920 25249
- ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ: 1520, e-mail: 1520@efpolis.gr
- ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ : 210 4191700 (60 γραμμές) - 210 4064700 (60 γραμμές)
- ΕΚΠΟΙΖΩ:
Αθήνα: τηλ.210 330.44.44, e-mail: info@ekpizo.gr
Θεσσαλονίκη: τηλ.2310257776, e-mail: ekpizothess@ekpizo.gr
Πάτρα: τηλ.2610 222626, e-mail: ekpizopatras@ekpizo.gr
www.ekpizo.gr

 

Σχόλια χρηστών

Ειδήσεις

Εκδηλώσεις

Στήλες

Τουριστικά γραφεία

Top 10

  1. Ευρώπη το είδαν 19641 επισκέπτες
  2. Μαλδίβες το είδαν 18179 επισκέπτες
  3. Ιταλία το είδαν 17117 επισκέπτες
  4. Αφρική το είδαν 16793 επισκέπτες
  5. Μαδρίτη το είδαν 16703 επισκέπτες
  6. Εύβοια και Βόρειες Σποράδες το είδαν 16633 επισκέπτες
  7. Αμερική το είδαν 16446 επισκέπτες
  8. Δωδεκάνησα το είδαν 16441 επισκέπτες
  9. Στερεά Ελλάδα το είδαν 16080 επισκέπτες
  10. Κυκλάδες το είδαν 15974 επισκέπτες
  1. για... γκρουπ! το είδαν 26372 επισκέπτες
  2. για... οικογενειάρχες! το είδαν 26123 επισκέπτες
  3. για... μεμονωμένους! το είδαν 24776 επισκέπτες
  4. για... φυσιολάτρες! το είδαν 24391 επισκέπτες
  5. για... ιστορία και πολιτισμό! το είδαν 24359 επισκέπτες
  6. για... φιλομαθείς! το είδαν 23725 επισκέπτες
  7. για... μικρές τσέπες! το είδαν 23437 επισκέπτες
  8. για... νεόνυμφους! το είδαν 22743 επισκέπτες
  9. για... δραστήριους! το είδαν 22196 επισκέπτες
  10. για... μικρά και μεγάλα παιδιά! το είδαν 21685 επισκέπτες

Facebook

Συμβουλές

Γνωρίζετε ότι...

Οι πιο κοινές γλώσσες στον κόσμο είναι τα Ισπανικά, τα Αγγλικά και τα Μανδαρινικά Κινέζικα!
Προσθέστε την επιχείρησή σας